Wat telt is niet het formaat van je bedrijf, maar de omvang van je impact.

Hoe groot je ook bent als ondernemer, als je echt impact wilt maken is die kans het grootst wanneer je gelijkgestemde collega’s om je heen hebt. Een netwerk dat weet wat je doet én jou een warm hart toe draagt.

In je eentje ondernemen is mooi én…“oh my god!” wat kan het een uitdaging zijn.

Ben je vaak achter je laptop aan het werk of maak je op het veld lange uren?

Zie je andere professionals als concurrent óf zie je hen als aanvulling binnen de hondenbranche?

Er zijn Immers bijna net zoveel verschillende manieren om honden en hun eigenaren te begeleiden, als dat er verschillende hondenrassen bestaan. En veel van deze rassen hebben andere behoeften en vragen om een andere begeleiding. Die variëteit bevordert de creativiteit.

Je kunt zeggen: “Ik weet dat er veel variatie is, maar ik hou niet van Powerbreeds.”

Neem dan geen Powerbreed. Maar vraag niet aan diegene die er een heeft om hem weg te doen en veroordeel niet de mensen die er graag mee werken.

Ga vooral niet staan zwaaien met borden om te proberen de dingen die je niet leuk vindt, te laten verbieden. Daarmee verpest je je eigen leven.

Zeg in plaats daarvan: “Ik kies hiervoor. Dit bevalt me”.

Zoek naar wat wel goed voelt voor jou en je bedrijf. Zo vergroot je de Impact van je bedrijf én dan kun je voor een samenwerking kiezen waar jij en je bedrijf beter van worden.

Af en toe samen met andere professionals iets ondernemen maakt het werk niet alleen afwisselender maar geeft ook meer voldoening. De uitwisseling werkt verfrissend en motiverend.

Onderneem je wel eens iets met zijn tweeën of met zijn drieën? En wat gebeurt er als je dat herhaalt en dat ieder jaar zou doen, zodat je het niet eenmalig opzet maar vaker gebruikt. Zou dat energie kosten of juist geven?

Samenwerken kan op veel manieren. Hier volgen drie overwegingen, maar wellicht kun je er zelf nog enkele aan toevoegen.

  • Maak eens een gezamenlijke post met een collega of iemand met een aanvullende dienst uit de hondenbranche…
  • Deel je trainingslocatie met iemand in ruil voor structurele posts over jouw hondenschool. Dat scheelt toch weer…
  • Spreek af dat je elkaar interviewt en maak hier een vlog van met jullie beste tips. Deel dit op een later moment vervolgens ook nog eens als een gratis weggever voor je mailinglijst of op je social media kanalen.

Gewoon omdat het kan.

Kom uit je eenmanswerkplek en zoek naar dichtstbijzijnde samenwerkingsmogelijkheden waar je blij van zou worden? Je kunt prima ondernemen in je eentje, maar de omvang van je netwerkt bepaalt hoe groot je impact is.

Hier vind je een samenwerkingsproject van ons met Jelien Lammers en Katja van den Eijnden KLIK HIER VOOR EEN VOORBEELD VAN ONZE SAMENWERKING

Voor Cindy en mij heeft dit interview onze Impact vergroot door te leren van elkaar en een Dierbare Ontmoeting rijker te zijn.

Dierbare groet,
Yvonne

P.s. Hieronder vind je nog drie manieren waarop we je verder kunnen helpen. Kijk maar of er iets voor je bij zit.

  1. Klik op de link voor onze gratis webinars waarin we onze beste technieken & adviezen met je delen, zowel in het opbouwen van je bedrijf in de hondenbranche als in het goed communiceren met kinderen.
  2. We krijgen veel vragen rondom het werken met honden in gezinnen en over hoe je je bedrijf kunt opbouwen. Wanneer je niet goed weet hoe te starten of als je over je carrière wil sparren, dan nodigen we je van harte uit voor een gratis telefonisch spar-gesprek. In dit gesprek neemt Cindy drie waardevolle punten met je door zodat je een eerste stap kunt zetten.