Creatief omgaan met twijfels over een carrière switch naar de dierenbranche.

 

Twijfels over een carrière switch? Wekker zetten of ontslag nemen?

In de vorige blog ging het over je twijfels in twijfel trekken.

In deze blog vind je een vervolg over twijfels ten aanzien van je carrière of voor het ontwikkelen van een nieuw hondenprogramma!

Het geeft een creatief idee wat je concreet zou kunnen doen bij twijfels over een carrièreswitch naar de dierenbranche.

Ga je mee in de stroom of heb je iets anders te bieden?

‘Je hebt dwarsliggers nodig om de rails recht te houden’.

Stel je besluit om in actie te komen om je twijfels over je werk te gaan onderzoeken zoals we in de vorige blog bespraken.

Welke stappen kun je dan zetten. Je wilt jezelf nog niet losmaken voordat je iets anders hebt. Hoe kom je dan van A naar B?

Overweeg dit experiment eens:

Je gaat een C.V. maken voor een baan in de hondenbranche of elke andere branche die je wilt.

Stap 1: Maak een C.V. waar je tevreden over bent en druk hem 50 x af. Echt ouderwets afdrukken inderdaad.

Stap 2: Vertel het aan tenminste drie belangrijke personen in je leven als je dit gedaan hebt.

Hoe denk je dat dit hun beeld over jou en je carrière wens en twijfels beïnvloed?

Nemen ze het serieuzer, gaan ze het gesprek aan, houden ze er meer rekening mee dat er iets kan gaan veranderen?

Het zal in ieder geval klinken dat je jezelf gaat laten zien in de dierenbranche. Dat je in beweging komt en actie onderneemt. Zou dat voor je partner of naasten prettig zijn om te horen als je al jaren twijfelt? Maar het is vooral de vraag hoe het voor jouzelf zou zijn als je er een actie op uit zet.

Stap 3: Als je op sollicitatiegesprek gaat bij een hondenschool, een asiel, trimsalon of anderszins, ben je dan geïnteresseerd in wie zij zijn of ben je vooral bezig met wie jij bent?

Omdat zij je uitgenodigd hebben zullen zij vooral geïnteresseerd zijn in wie jij bent.

Jij hebt ze (één van je 50) C.V.’s toegestuurd zodat ze jou beter konden leren kennen.

Omdat jij op hun uitnodiging bent ingegaan zul jij ook geïnteresseerd zijn in hen. Toch?

Daarom zouden zij jou in wezen ook een C.V. dienen te geven over hen aan jou. Zodat je meer te weten komt. Kun je met dit idee uit de voeten?

Dus jij informeert hen over jezelf en in ruil daarvoor wil jij ook meer te weten komen over hen. Je verzamelt informatie over de branche, over hun bedrijf, over het werk met honden, de sfeer, de vergoeding de groeimogelijkheden etc.

Mijn punt is; zie het als een uitwisseling.

Stel, je gaat een aantal sollicitaties aan op deze manier. Je wisselt met verschillende bedrijven/stichtingen informatie uit. Kun je je dan voorstellen wat dit aan informatie oplevert? Kun je voorstellen dat je hierdoor in beweging komt? Dat je uit je hoofd gaat en meer in je lijf komt.

Vervolgens zul je je meer op je gemak gaan voelen tijdens de sollicitaties. Kun je voorstellen dat je tiende sollicitatie beter zal lopen dan je eerste?

Dat je betere vragen zult stellen doordat je duidelijker krijgt wat je van hen wilt weten. Zodat je sneller weet wat je niet wilt en daarmee ook wat je wél wilt.

Dat je je minder schuldig voelt naar jezelf over dat je eigenlijk iets wilt veranderen maar er niet toe komt.

Kun je je voorstellen dat jij hen meer gaat interviewen in plaats van dat zij jou interviewen?

 

 

Stel dat je jouw drie mensen vertelt dat je komende week wat bedrijven gaat interviewen om te zien of je daar zou willen werken. Door ze te zeggen: “Ik heb een opening in mijn leven en ga kijken welk werk het best bij mijn plannen past.”

“Er zijn waarschijnlijk verschillende plekken die zullen passen maar ik ga op onderzoek wat de verschillen zijn zodat ik de beste keus kan maken.” “Ik ga kijken in welk bedrijf ik openingen zie die het best aansluiten bij wat ik wil, waarmee ik zou kunnen werken en groeien.”

Hoe zou het zijn om je twijfels op deze manier te gaan beantwoorden, vanuit dit perspectief van informatie verzamelen en uitwisselen?

Dit kan met een CV maar natuurlijk ook met een kladversie voor een nieuw hondenprogramma dat je ontwikkelt.

Als je dit onder de knie krijgt kun je het niet alleen inzetten bij je eigen twijfels.

Zet dit ook in bij twijfels van je klanten.

Als je dit zelf onder de knie hebt kun je niet alleen je eigentwijfels in twijfel trekken, maar kun je ook de twijfels van je klanten over jouw dienst wegnemen. Ieder klantcontact is in wezen een klein sollicitatiegesprek. Je kijkt wat je voor elkaar kunt betekenen.

Zie ook die ontmoetingen als een uitwisseling en geef jouw informatie maar vraag ook zeker naar die van hen!

Tot slot zien we ook onze viervoeters wel eens twijfelen. Ook zij zijn in die momenten geholpen met extra informatie uitwisseling. Ik ben benieuwd hoe jij dit aanpakt. Laat het even weten als reactie op deze blog.

En het meest belangrijk daarbij, geniet van je ontmoetingen! Wat is er leuker dan op onderzoek uit gaan en informatie te verzamelen dat je leven kan verrijken?

Het idee van ‘succes’ draait voor de meeste mensen om geld of het verwerven van eigendommen of andere bezittingen, maar wat als we een staat van vreugde beschouwen als de grootste prestatie van succes.

Het nadeel van twijfel, of iets het voordeel van de twijfel geven?

Geef je dit idee het voordeel van de twijfel dan wens ik je veel plezier en dierbare ontmoetingen toe.

Groet,

Yvonne

P.s. Hieronder vind je nog enkele manieren die je mogelijk interesseren.

* Klik HIER voor ons eerstvolgende gratis Webinar.

webinars

* We krijgen veel vragen rondom het werken met honden in gezinnen met kinderen, maar ook over hoe je je bedrijf kunt uitbouwen. Wanneer je nu niet goed weet hoe te starten of je wilt eens over je carrière sparren, dan nodigen we je van harte uit voor een gratis telefonisch SPAR-GESPREK.

In dit gesprek neemt Cindy 3 waardevolle punten met je door zodat je een 1ste stap kunt zetten.