Hondentraining verovert het internet

Wat doe jij met jouw (online)hondentraining wanneer alles weer ‘normaal’ is?

Vorige week vertelde een collega in de hondenbranche over het vele werk dat ze had verzet om in twee weken een online alternatief te maken voor haar cursisten.

“Nachten heb ik doorgewerkt; bloed, zweet en tranen heeft het me gekost, maar het is een prachtig online programma geworden en onze cursisten zijn enthousiast.
Maar wat ik er in de toekomst mee wil doen? Dat weet ik nog niet …”

De online hondentrainingen schieten als paddenstoelen uit de grond.
Mogelijk heb jij er ook een ontwikkeld? Of ben je nog bezig?
Ik geef in deze blog drie tips om online succesvol te worden én te blijven.

Binnen onze programma’s voor hondenprofessionals bieden we je van A tot Z de stappen aan om je trainingen en je bedrijf online te zetten. Maar ook hoe je jouw online-product verkoopt, want dat is toch anders dan een face to face-training.
Blijf je jouw online-training ook aanbieden als alles weer ‘normaal’ is?
Is jouw online-training een blijvertje of verdwijnt het in de kast?

Over deze vragen moet je nu al nadenken.
Online-trainingen opnemen in je dienstenaanbod kan namelijk hét verschil maken voor de toekomst van je bedrijf. Niet alleen tijdens de coronacrisis maar ook op lange termijn.
Voor mijn bedrijf heeft dat zeker verschil gemaakt.
Vanaf 2015 ben ik meer en meer online gaan werken. En met succes, ik wil zelfs nooit meer anders.

Voorheen was ik altijd onderweg en had ik veel persoonlijke trainingen en consulten. Heel leuk, maar ook heel vermoeiend.
Eerlijk gezegd: een online programma ontwikkelen is hard werken, maar als het dan geautomatiseerd is, loopt het fantastisch.

In de loop der jaren heb ik uiteraard ook fouten gemaakt, maar vooral veel ontdekt en geleerd. Mocht je overwegen om nu online werken op te nemen als verdienmodel, dan geef ik je graag drie tips.
Doe er je voordeel mee.

Wil je meer ontdekken over technieken en strategieën als ondernemer binnen de hondenbranche, schrijf je nu in voor mijn gratis ’23 doorbraken webinar’ door HIER te klikken.

Tip 1. Denk niet op korte termijn, maar op lange termijn…

Door de urgentie en de tijdsdruk die Corona met zich meebrengt, kan het zijn dat je een online-training ontwikkelt die NU inspeelt op de behoeften van jouw cursisten.
Maar wat je wil, is dat jouw investering in tijd, geld en energie jarenlang voor je gaat werken.
Maak daarom je programma tijdloos.
Kies de juiste onderwerpen om erin op te nemen…zijn deze HOT or NOT?
Kies onderwerpen die altijd relevant zijn en waar de klant behoefte aan heeft.
Voorkom dat je in jouw online-training bijvoorbeeld een datum of jaartal opneemt.
Dat wordt anders wanneer je over de Coronaperiode spreekt en de datum in je programma opneemt.

Tip 2. Zorg ervoor dat jouw online programma een krachtige bouwsteen is in een groter geheel.

Er staat een nieuwe groep hondenbezitters klaar die het heel gewoon vindt om online training te leren; ideale klanten voor jouw online aanbod dus.
Daarnaast zal er altijd een groep klanten zijn die graag jouw persoonlijke begeleiding wil.
Ontwikkel een hybride programma waarbij je jouw waardevolle online-training combineert met persoonlijke ondersteuning.
Bouw een dienstenpiramide waarbij je voor iedere klant met ieder budget een (online) aanbod hebt.

Tip 3. Besteed net zoveel aandacht, tijd en geld aan de marketing van je online programma als aan de inhoud.

Je zult merken dat veel van jouw huidige klanten het heel erg waarderen om als vervanging online te gaan. Zij hebben al een relatie met jou, waardoor de ‘verkoop’ makkelijk gaat. Maar hoe verkoop je jouw programma aan nieuwe klanten?
Het is zeker mogelijk dat je jouw programma 1000 keer kunt verkopen als je je marketing goed op orde hebt en als deze sympathiek is.

Wil je daar meer over weten? Tijdens mijn ‘23 doorbraken’ webinar vertel ik over mijn doorbraken en deel ik mijn belangrijkste strategieën van de afgelopen 5 jaar met jullie.
Daarnaast zal ik een super goede aanbieding geven waardoor je jouw (online) programma kunt opzetten.

Schrijf je nu HIER in.
Tot 30 april!

Dierbare groetjes
Cindy