Hondenprofessionals die fouten maken blijken minder gebeten te worden door het leven

 

Fouten maken…

Hoe eerder je ze laat zien, des te sneller ze opgelost kunnen worden.

Als een auto nog maar net van de berg rijdt, kun je hem in het begin nog stoppen. Zo voorkom je dat het probleem groter wordt.

Maar vaak wachten we een tijd voordat we een probleem melden.

We laten het gebeuren dat die auto met een rotvaart naar beneden dendert. En als hij dan bijna beneden is…dan roepen we HELP!

Mijn punt in deze blog is: Overweeg om je fouten eerder te laten zien.

Pas als je de gaten laat zien, kan een ander ze oppikken en je helpen ze te dichten.

Je bent één vraag verwijderd van een lichter leven, vraag om hulp.

Durf als ondernemer (en als mens) makkelijk om hulp te vragen en je zult zien dat je problemen vele malen makkelijker worden opgelost en je een stuk sterker zult worden.

You live and you learn. Je valt en staat op. Zorg daarom dat je mensen om je heen creëert die je steunen, die jouw fouten zien en toch naast je blijven staan.

Hoe weet je dat je de goede mensen om je heen hebt? De klein denkende mensen zullen oordelen over je fouten, de groot denkende zullen met ideeën komen en je verder helpen.

 

Je kunt natuurlijk de fout maken…

Door de ‘foute‘ mensen naar je toe te trekken 😉

Zoals voor alle fouten geldt; leer ervan door het in de toekomst anders te doen. En doe het zo snel mogelijk, zodat de auto niet helemaal van de berg rijdt.

Heb je mensen om je heen die de auto een extra zetje geven of blijven toekijken? Laat ze gaan en besteed je energie aan de denkers met ideeën.

Zet een Mastermind groep op, zoek contact met collega’s die je goed doen, die je opbouwen en laat die rit naar beneden iedere keer korter duren.

Het leven is niet te stoppen en regelmatig zullen we in dezelfde loep belanden, maar als je hem sneller herkent én sneller handelt, ben je een grote stap voorwaarts gegaan.

Hoe sneller je herstelt en het tij keert, des te makkelijker je problemen worden

Er zijn bergen genoeg in het leven en dalen zo diep dat er geen zon kan komen.

Gang maken kunnen we zo makkelijk.

Maar schakel ook eens terug als je nog rustig en lekker gaat, gewoon omdat het kan en ‘enjoy the ride’ wat langer.

hond uit auto

Vier het leven en geniet van je piekmomenten. Want óók die gaan weer voorbij.

Maar hoe snel dat gaat, bepaal je zelf voor een groot deel.

Zo werkt het ook voor je klanten. Wanneer zijn zij jouw hulp gaan vragen voor hun hond? Hoe hard reed hun auto al de berg af?

Help je klanten daarom ook om hun vragen op tijd te stellen. Het liefst preventief, door ze alert te maken van vroege signalen.

Blijf naast ze staan, juist als je hen fouten ziet maken, door niet te oordelen maar met ideeën te komen.

Ze zullen je dankbaar zijn.

Heb je hier vragen over of vind je een fout, reageer dan gerust op deze blog.

Volg je ons Impact programma? Dan kun je natuurlijk altijd je vraag in de wekelijkse call voorleggen waarbij we je precies uitleggen wat en hoe je dit verder kunt toepassen.

Niet alleen voor jezelf in contact met klanten maar ook in je business.

Ik wens je een foute week, en dat je daar heerlijk van geniet:-)

Dierbare groet,

Yvonne

P.s. Hieronder vind je nog enkele manieren waarop we hondenprofessionals verder helpen.

  • Klik HIER voor meer info over ons Impact programma.
  • Cindy is ook te boeken als SPREKER op (online) events & workshops