Waarom het zo belangrijk is om zichtbaar te zijn in het werk wat we doen.
Wat door de ene eigenaar als een probleem gezien wordt, is het voor de andere eigenaar een kwestie van ‘een slecht momentje’.
Een incident; een grom, een hap, een nipje of een grauw, het is niet voor iedereen ‘groot alarm’. En dat snappen we, er bestaan zoveel grote verschillen tussen kinderen en honden en wat ouders wel of niet oké vinden.
Wat naar voren komt uit de meldingen vanuit het eerste kwartaal (2021) is dat 70 % contact met ons opneemt wanneer er al minstens één keer een incident heeft plaatsgevonden.
Als eigenaar bepaal je zelf, net zoals wij dat doen, als het met onze gezondheid niet goed gaat, of wanneer een kind of wij zelf niet lekker in ons vel zitten.
We weten dat je als eigenaar o.a. hoopt dat het gedrag van je hond ‘overwaait’ of dat hij er wel overheen groeit. Of dat een (klein)kind gewoon nog even moet wennen. En hoewel wij dat ook hopen, weten we dat bovenstaande incidenten serieuze signalen zijn voor honden. Waarin ze aangeven dat er iets niet oké is voor hen.
Voor ons blijft het daarom belangrijk om zichtbaar te zijn in wat we doen.
Zodat eigenaren zich meer bewust worden en hun zorg met ons bespreken.
Zodat wij kunnen beluisteren of hun zorg gegrond is.
Zodat we kleine problemen klein kunnen houden en wij het werk doen waarbij we kind én hond ondersteunen.
Op deze manier kunnen we kleine problemen klein houden!
Dierbare groet,
Cindy
Je ontvangt hierin mijn 25 beste tips & technieken in het praten met kinderen.